دریافت وام با مدارک فنی و حرفه ای

اولین قدم برای دریافت وام با مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه ای می باشد، و راه رسیدن به این مدرک ثبت نام در یکی از آموزشگاه های مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای و طی کردن دوره های آموزشی و شرکت در آزمون سنجش می باشد.

افرادی که تصمیم به راه اندازی آرایشگاه مردانه را دارند، می توانند با گذراندن دوره آرایشگری مردانه در آموزشگاه آرایشگری زنانه بانو یعقوبی هم به مهارت لازم برای شروع شغل آرایشگری برسند و هم مدرک این دوره را از آموزشگاه دریافت کنند و با دریافت وام با مدرک این حرفه سرمایه لازم جهت راه اندازی آرایشگاه خود را تامین کنند.

در ادامه با نحوه دریافت وام با مدرک فنی و حرفه ای بیشتر آشنا می شوید :

گروههای هدف در پرداخت این نوع از تسهیلات غالباً جوانان جویای کار و دارای مهارتهای فنی و حرفه ای می باشند که توانایی و تمایل در کسب و کارهای خرد خوداشتغالی از قبیل صنوف خدماتی، تولیدی و توزیعی را دارا می باشند. صندوق با برقراری نظام شناسایی، بررسی اهلیت و اعتبار سنجی نسبت به حمایت از طرحهای ارایه شده از سوی این قبیل افراد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۶۰ ماهه اقدام می نماید.
اولویت های مقرر در پرداخت تسهیلات به فارغ التحصیلان دارای مهارت های فنی و حرفه ای، ساکنین در مناطق محروم و زنان سرپرست خانواده که دارای حداقل ۲۰% توانایی مالی در مشارکت جهت اجرای طرح باشند قرار گرفته است.

 

وام-با-مدرک-فنی-و-حرفه-ای-آرایشگری
وام-با-مدرک-فنی-و-حرفه-ای-آرایشگری

شرایط لازم برای دریافت تسهیلات اشتغال شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می باشد :

الف- عمومی:

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم(برای آقایان)
  3. عدم استفاده قبلی از تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید
  4. بیکار بودن یا اشتغال به صورت شاگردی/ کارگری در یک کسب و کار خوداشتغالی و در هر صورت نداشتن بیمه ی اشتغال تبصره- در صورت داشتن بیمه کارفرمایی و اجباری باید بیمه حذف و یا تبدیل به بیمه خویش فرمایی گردد.
  5. داشتن مجوزهای مورد نیاز طرح از مراجع ذیصلاح.
  6. عدم اشتغال در دستگاههای دولتی و عدم دریافت حقوق باز نشستگی و نیز عدم اشتغال در شرکتها و موسسات غیر دولتی در زمان دریافت تسهیلات.
  7. دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حداگثر ۵۰ سال.

ب- اختصاصی:

  1. عدم تناقض کسب و کار متقاضی با سبد کسب و کارهای اعلام شده برای منطقه – استان، شهرستان، بخش، شهر یا روستا
  2. سکونت در محل اجرای طرح.
  3. عدم اشتغال به تحصیل تمام وقت.
  4. لزوم داشتن مدارک تحصیلی و مهارتی مرتبط با کسب و کار پیشنهادی از دانشگاهها و مراکز آموزش دولتی و یا خصوصی مورد تایید دولت( وزارت علوم و سازمان آموزش فنی و حرفه ای) و یا گواهی سابقه تجربی معتبر به تایید کارفرما
  5. زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست.  تبصره۱- پرداخت تسهیلات به زنانی که همسرشان شاغل می باشند ممنوع است(باستثنای کارآفرینان دارای ایده های نو)
  6. داشتن ایده برای شروع فعالیت.
  7. داشتن توانایی مدیریت برای اداره کسب و کار

نحوه بررسی درخواستهای تسهیلات

انواع درخواستهای متقاضیان وام با مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری به دوبخش درخواستهای مستقیم و غیرمستقیم تقسیم بندی میشود. در خواستهای مستقیم مربوط به افرادی است که راسا به صندوق مراجعه نموده و نسبت به تحویل در خواست و مدارک مورد نیاز به صندوق اقدام و یا در سایت ثبت نام می نمایند و درخواستهای غیر مستقیم، متقاضیان معرفی شده از طریق نهادهای مختلف می باشند که با عقد تفاهم نامه با صندوق همکاری می کنند و نیز افراد معرفی شده از طرف مقامات( سفرهای استانی هیات دولت و سایر مقامات کشوری و استانی.(

سقف تسهیلات و نرخ کارمزد

  • حداکثر تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال می باشد.
  • حداکثر تسهیلات پرداختی به مشاغل خویش فرمایی و خود اشتغالی تا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال می باشد.
  • مدت باز پرداخت تسهیلات اعطایی با احتساب دوره سازندگی و تنفس برای کلیه طرحها اعماز: تولیدی، خدماتی و خانگی حداکثر ۵ سال تعیین می گردد.
  • تسهیلات صندوق بسته به نوع کسب و کار به صورت ماهانه، فصلی(سه ماهه) و سالانه با اقساط برابر قابل تقسیط می باشد.
  • دوره تنفس و سازندگی برای مشاغل خانگی حداکثر ۳ ماه، خویش فرمایی ۴ ماه می باشد.
    تبصره: دوره تنفس برای تقسیط فصلی حداکثر سه ماه و تسهیلات با دوره های تقسیط سالانه فاقد دوره ی تنفس است.
  • تسهیلات صندوق بصورت قرض الحسنه بوده و نرخ کارمزد آن ۴ درصد است.

تبصره: کارمزد دوره ی تنفس و فواصل پرداخت های مرحله ای در زمان پرداخت وام اخذ می شود و اصل وام و کارمزد دوره ی باز پرداخت به تعداد اقساط تقسیم و بورت اقساطی وصول می گردد.

تضمینات

تضمینات مورد قبول برای پرداخت تسهیلات صندوق به شرح زیر می باشد:
تضمینات مورد نیاز برای تسهیلات به ازای هر ۵۰ میلیون ریال یک نفر ضامن کارمند رسمی دارای گواهی کسر حقوق و یا معادل آن مطابق دستور العمل صندوق

  • اخذ چک و سفته معادل ۱۵۰ درصد تسهیلات اعطایی.

تبصره: ظهر چک و سفته می بایست توسط ضامنین امضاء گردد.

 


[ratings]

One thought on “وام با مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

  1. علی احمدی میگوید:

    سلام با عرض احترام من چهار ساله ترک تحصیل کردم و شرایط مالی مون خیلی کم بود و مامانم طلاق گرفته نمیتونم درس بخونم و الانم تصمیم گرفتم برم ارایشگاه لطفا اگه خواستید قبولم میکنید از طرفه کمیته خیلی ممنون میشم خداحافظ

  2. پویا میگوید:

    واقعا دستتون درد نکنه،ایول،واسه ۵تومن این همه بگیرو ببند چک و سفته و. کارمند رسمی،امضا ٕٕریئس جمهور،قباله زن و

  3. علی اصفهان میگوید:

    سلام آقا هستم ۳۲ساله بیکار و مدرک فنی حرفه ای آرایشگر و پیرایشگر درجه ۲ را دارم، میتوانم با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی ۲۰۰میلیون تومان یا بیشتر وام بگیرم؟ لطفا جواب بدید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *